Venčeky

U mňa doma sa venčeky nikdy nerobievali, ale tatino ich veľmi ľúbi. Celý deň mi "vŕtalo" v hlave, čo by som upiekla a tým, že mi spomenul venčeky mi uľahčil moje hľadanie. Najviac som sa bála, že mi nevyjde cesto, pretože odpaľované som ešte nikdy predtým nerobila ale podarilo sa :) .

Tu je recept:
Ingrediencie:
Cesto:
  • 750 ml vody
  • 300 ml oleja
  • štipka soli
  • 420 g hladkej múky  
  • 8-9 veselých vajíčok
Krém:
  • 450 ml vody
  • 300 ml mlieka
  • 3 zlaté klasy alebo vanilkové pudingy
  •  300 g kryštálového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 250-300 g masla 
  • 3PL práškového cukru
Poleva:
  • 150g kryštálového cukru
  • 1ks smotana na šľahanie
  • 250g masla


Postup na cesto:
  1. Vodu, olej a štipkou soli dáme variť.
  2. Do vriacej vody pridávame múku a miešame aby neboli žiadne hrčky.
  3. Miešame(odpaľujeme) cesto kým sa nebude oddeľovať od hrnca a varešky.
  4. Necháme vychladnúť, pridávame po jednom vajci a vždy dobre zamiešame.
  5. Plech si potrieme tukom a robíme venčeky (aby sme ich mali všetky približne rovnaké možeme si naznačiť kolieska pomocou vykrajovača s múkou)
  6. Plech vložíme do predhriatej rúry na 220°C, na dno rúry položíme hrniec s vodou(pomáha pri nadvihnutí cesta) a pečieme cca 30minút.
  7. Upečené venčeky necháme vychladnúť a potom ich prekrojíme.

Postup na krém:
  1. Vodu s kryštálovým a vanilkovým cukrom privedieme k varu.
  2. Mlieko si zmiešame so Zlatým klasom a prilejeme do kastrólika.
  3. Varíme až kým sa nám nevytvorí "puding".
  4. Za občasného miešania necháme vychladnúť a zatiaľ si vymiešame práškový cukor s maslom.
  5. Po vychladnutí (nie úplne studený) pridávame k maslu s cukrom a dobre vyšľaháme.
  6. Hotový krém vložíme do vrecka na zdobenie a plníme nimi prekrojené venčeky.

Postup na polevu:
  1. Za stáleho miešania upálime kryštálový cukor na karamel.
  2. Prilejeme šľahačkovú smotanu a varíme do zhustnutia (mne to tak dlho trvalo kým to zhustne, že som sa bála či to vôbec zhustne).
  3. Po vychladnutí pridáme do vymiešaného masla.
  4. Plníme pomocou sáčika na zdobenie na vrchnú časť košíčkov.


Dobrú chuť :) 
Veronika♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára